Ourdayeveningen

Det är tydligen vårdagsjämningen idag, det firar vi med en golfapplåd. Sitter här och har en liten paus i pluggandet. Går ganska bra ändå, är ju faktiskt halvkul att plugga detta.

Match i Kraft arena på måndag, vill fara men blir lite bökigt, har inte bestämmt mig klart ännu. Måste tänka på saken. sa Bamse och skuttade upp till höga berget.

Som vanligt fick jag ett rus av studieläsningar idag också. Med andra ord betyder det att ibland kan jag fastna i timmar på sidor som tex pubmed för att läsa artiklar om saker som är intressant. Just idag fastnade jag för alkohol och främst då oxidation av alkohol.

Vad kom jag då fram till i mina efterforskningar...alkohol är elakt.  (Ett sidospår som jag studerade mest är ppåskyndning av förbränningen av alkohol. Det är ju vida erkännt att förbränningen inte kan påskyndas, detta är dock inte 100% sant. den kan det. Dock är det väldigt liten skillnad på de flesta medel (som metylblått, insulin, bastubadning, motion osv) men en sak fungerar tydligen. Stor konsumtion av fruktos, alltså fruktsocker. Vissa studier sa att det kunde ge en 70-80% ökning av hastigheten vid stora intag, som ungefär 2g/ kg kroppsvikt i timmen. Detta ledde dock ofta till stora magsmärtor hos försökspersonerna, men för vissa kanske det är värt. 

Som sagt, det är kul att läsa artiklar, och väldigt lätt att fastna.

Näe, nu ska jag gå och ta en öl, hejs!

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha jag har världens bästa tips angående det där :)

2009-04-26 @ 16:34:37
URL: http://moween.blogg.se/
Postat av: Anonym

sämstpåattuppdatera.se

2009-08-25 @ 21:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0